sobota, 28 lutego 2015

biało-złota czy czarno-niebieska

Ostanim hitem internetu jest spór o kolor sukienki.
Jedni widzą biało-złotą inni zaś niebiesko-czarną.

Wszystko zaczęło się w czwartek gdy jedna z internautek wystawiła zdjecie z dopiskiem "Hej, pomóżcie mi ustalić, czy ta sukienka jest biało-złota, czy niebiesko-czarna? Razem z moimi przyjaciółmi nie możemy dojść do porozumienia i jesteśmy przerażeni"



Do sporu przyłączyło się wiele gwazd m.in. Ariana Grande, która widzi sukienke niebiesko-czarną, Demi Lovato dziwi się jak ktoś może widzieć biało-złotą. Kim Kardashian stwierdziła z kolei, że ona widzi ją jako biało-złotą, a jej mąż, Kanye West, jako niebieską-czarną a Justin Bieber widzi sukienke niebiesko-czarną.


Dlaczego tak się dzieje?

Profesor Jay Neitz, postanowł wytłumaczyć to zjawisko dla magazynu "Wired". Twierdzi, że dzieje się tak ze względu na różne preferencje naszych mózgów. "Światło wpada do oka przez soczewkę, a różna długość fal odpowiada różnym kolorom. Następnie pada na siatkówkę w tylnej części oka, gdzie pigmenty uaktywniają połączenia nerwowe w korze wzrokowej, która zamienia sygnały w obraz. W tym samym czasie nasz system wzrokowy odrzuca część informacji - np. odejmuje dane o oświetleniu, które wpływa na odcień. Wówczas uzyskujemy informację o "rzeczywistym" odcieniu". Człowiek przyzwyczajony jest do światła dziennego i w przypadku różnic w oświetleniu, odbieranie kolorów może być inne. 


Oryginał


Ja widziałam biało-złotą, zaś reszta moich domowników niebiesko-czarną. Po jakimś czasie zaczęłam zauważać prawidłowy kolor. 


Jaki kolor Wy widzicie a jaki Wasi znajomi?


23 komentarze:

  1. Ja też widzę niebiesko-czarną,halo :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również widzę w kolorze białym, aczkolwiek gdy odchyliłam laptopa, w negatywie sukienka zmieniła swoje barwy na niebieski :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Raz widzę biało-złotą, innym razem czarno-niebieską. :D

    Zapraszam: http://ogoniasteo.bloog.pl/?smoybbtticaid=6146cf

    OdpowiedzUsuń
  4. widze bialo -zlota ^^
    klaudiaandmylife.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę biało-złotą :)

    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam widzę czarno-niebieską. :P

    Jeżeli masz chwilkę, to zajrzyj do mnie, a będzie mi bardzo miło. :*
    http://fashion-is-on.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tam widzę biało-złotą :P

    Zapraszam do siebie, mam nadzieję, że zostawisz coś po sobie :>
    http://lustrzaneodbicie6.blogspot.com/2015/02/luiza-3.html

    OdpowiedzUsuń
  8. A wczoraj mój facet mi to pokazywał! :D Ja to w ogóle widzę, jasno niebieską z takimi brązowymi paskami :P Więc jestem inna :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nadal widzę ten przeklęty biały i złoty :D

    OdpowiedzUsuń
  10. O jaa ale czary :D

    OdpowiedzUsuń
  11. pierwsza ładniejsza!

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja od początku widziałam ją niebiesko czarną.
    Takie czary xd
    http://swiat-claudi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. dla mnie ona była niebiesko - złota :D
    wczoraj nawet w wiadomościach o tej sukience było!

    OdpowiedzUsuń
  14. Haha dzisiaj na uczelni mieliśmy roskminę ;D Ja cały czas widzę biało-złotą! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo proste metody, tylko trzeba trochę poświęcić czasu i dojść do wprawy :)

      Usuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie jest niebiesko- czarna ;)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie jest biało złota, a dla chłopaka niebieska. No i siedzieliśmy obok siebie :D
    Zapraszam na wyniki konkursu, w którym brałaś udział :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja od początku widziałam ją niebiesko-czarną. ;]

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. ja widzę czarno niebieską i mama też, a siostra złoto białą

    OdpowiedzUsuń